رپورتاژ آگهی یا همون رپرتاژ یا ریپورتاژ یکی از بهترین شیوه تبلیغات تحت وب محسوب می شه که بازدهی شدیدا بالایی داره. اما برای اینکه با انواع رپورتاژ آشنا بشید پیشنهاد می کنم این نوشته رو تا انتها مطالعه کنید. چه صاحب کسب و کاری باشید و چه نباشید، چه کسب و کار شما صاحب یک وب سایت باشه و چه نباشه، توضیحات این صفحه می تونه برای شما شدیداً مفید باشه. در این نوشته سعی می کنم شما رو به طور کامل با خرید رپورتاژ آگهی آشنا کنم و نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و… رو بهتون بگم.
رپورتاژ آگهی (ریپورتاژ آگهی) چیه؟
همونطور که عرض کردم رپورتاژ نوعی از تبلیغات محسوب می شه اما یه تبلیغ کاملاً هوشمندانه و هدفمند و البته کمی هم پر هزینه. البته اگر یک سری از کارها رو درست و صحیح انجام بدیم، رپورتاژ آگهی ما می تونه بیشتری بازدهی رو برای ما به ارمغان بیاره.
مطمئنم بارها برای شما پیش اومده که در حال مطالعه یک خبر در یک سایت خبری هستید که اون خبر موضوعی رو پوشش داده و به خاطر جذابیت اون موضوع یا نیاز شما، اون خبر یا مطلب رو تا انتها مطالعه می کنید و در انتها یک برند یا لینک سایت و یا موارد مشابه معرفی می شه که روی اون لینک کلیک می کنید یا ناچار می شید اسم اون برند رو داخل گوگل جستجو کنید تا ببینید واقعا چه خبره !!!
همین که شما اون محتوا رو تا انتها خوندید، یعنی برنده اصلی، صاحب محتواست. حالا اگر روی لینک سایت کلیک کنید یا اسم برندی که داخل رپورتاژ آگهی معرفی شده رو داخل گوگل جستجو کنید یعنی صاحب آگهی بدجوری با محتوا روی شما تاثیر گذاشته.
مثالی از یک رپورتاژ آگهی
بذارید براتون مثالی بزنم که راحت تر این موضوع رو درک کنید
فرض کنید در حال چرخیدن در سایتهای خبری یا حتی وب گردی و جستجو در گوگل هستید، به سایتی می رسید که در مورد کاغذهای نسوز مقاوم و پاره نشدنی صحبت می کنه. شما هم از اون مطلب خوشتون میاد و اون مطلب رو مطالعه می کنید. می بینید که در ابتدای مقاله از خوبی های کاغذهای نسوز و کاربردهاش توضیح داده و بعد کم کم رسیده به معرفی تاریخچه و بعدش هم کمبود این نوع کاغذها و در انتها هم از اینکه مقاوم بودن این کاغذها چقدر می تونه مفید باشه صحبت می کنه و می گه اگر می خواید این جنس کمیاب رو بخرید، شرکت “فلان” در اختیارتون می ذاره با شرایط فلان و فلان. در انتها هم به احتمال خیلی زیاد، لینک سایت رو هم قرار می دن که راحت روی سایت کلیک کنید و وارد سایتشون بشید.
تبریک می گم شما وارد یه بازی برد برد شدید. هم شما به یک ابزاری رسیدید که ممکن بوده مدتها دنبالش باشید و هم تولید کننده کاغذهای نسوز پاره نشدنی تونسته با ثبت یک رپورتاژ، شما رو جذب خودش کنه.
تاثیر بالای خرید رپورتاژ آگهی روی سئو و رتبه سایت
اما ارزش رپورتاژ آگهی تا همینجا ختم نمی شه. خرید رپورتاژ آگهی کلی مزایای دیگه داره. توی مبحث سئو یا بهینه سازی سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل، این رپورتاژ آگهی ها هستند که می تونن با قدرت خیلی خیلی زیاد باعث بشن سایت شما قدم به قدم مراحل رشد خودش رو پشت سر بذاره. اما چرا رپورتاژ آگهی اینقدر مهمه؟
اهمیت ثبت رپورتاژ آگهی توی سئوی سایت به این خاطر هست که باعث می شه از دید گوگل، سایت شما به عنوان سایت معتبری در نظر گرفته بشه که سایت ها و منابع دیگه مدام ازش صحبت می کنند. وقتی اسم برند شما یا آدرس سایت و لینک سایت شما در درون محتوای متنوع و مختلف رپورتاژ آگهی ها قرار می گیره، یه حس اعتماد خاصی به ربات گوگل می ده و گوگل اینطور برداشت می کنه که سایت شما قطعاً اعتبار و جایگاه زیادی در بین مخاطبین داشته که سایت ها یا وبلاگ های معتبر تا این حد وسیع دارن از سایتتون صحبت می کنند.
در واقع خرید رپورتاژ آگهی نوعی خرید بک لینک محسوب میشه و بهتر هست بگم بهترین نوع بک لینک محسوب می شه.
مراحل ثبت رپورتاژ آگهی
مشخص کردن موضوع
جمع آوری اطلاعات کافی در مورد موضوع
نوشتن متن رپورتاژ آگهی
انتخاب یک منبع معتبر برای انتشار رپورتاژ
مشخص کردن موضوع رپورتاژ آگهی
در مرحله اول می بایست موضوع رپورتاژتون رو کاملاً مشخص کنید. تا زمانی که شما ندونید قرار هست چه چیزی رو معرفی کنید یا بفروشید، نمی تونید متن رپورتاژ خوبی بنویسید. بعد از مشخص کردن هدفتون، باید برید سراغ جمع آوری اطلاعات.
جمع آوری اطلاعات برای نوشتن رپورتاژ آگهی
وقتی شما قرار هست محتوایی برای رپورتاژ آگهی خودتون بنویسید، باید به قدری اطلاعات از موضوع مورد بحثتون داشته باشید که بتونید مخاطب رو با آگهی همراه و در انتها قانع کنید.
مرحله نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی
پس از طی کردن مراحل قبل، حالا لازم هست شروع به نوشتن متن رپورتاژ کنید. نوشتن متن رپورتاژ لازمه با ظرافت و دقت کامل انجام بشه. به همین خاطر وظیفه نوشتن متون رپورتاژ بر عهده تبلیغ نویسان یا محتوانگاران حرفه ای هست. در واقع نوشتن رپورتاژ با نوشتن یک مقاله ساده زمین تا آسمون فاصله داره. در نوشتن رپورتاژ شما باید نیاز مخاطب رو به طور کامل بشناسید و با نوشتن یه متن حرفه ای به شیوه ای کاملا هوشمندانه جذبشون کنید.
استفاده از عکس و ویدیو در رپورتاژ آگهی
هیچ وقت یادتون نره که رپورتاژ آگهی تنها شامل متن نیست. رپورتاژها می تونن همراه با موسیقی، عکس، ویدیو، انیمیشن یا موشن گرافی باشن. در واقع در برخی مواقع یک عکس یا یک ویدیوی 30 ثانیه ای می تونه به جای چندین پاراگراف و با بهترین شکل ممکن صحبت کنه.
از طرفی گوگل به شدت عاشق محتوای متنوع و غیرمتنی هست. پس نباید در محتوانگاری برای رپورتاژ، ارزش محتواهای تصویری و صوتی رو از یاد برد.
انتخاب یک منبع معتبر برای انتشار رپورتاژ
بعد از این که محتوای رپورتاژتون آماده شد، حالا نوبت انتخاب یک سایت معتبر جهت انتشار رپورتاژ هست. کافیه عبارت “خرید رپورتاژ آگهی” یا “خرید رپورتاژ آگهی معتبر” یا “خرید رپورتاژ دائمی” یا کلمات مشابه دیگه ای رو در گوگل جستجو کنید. پیشنهادات بلندبالایی از سایتهای ارائه دهنده رپورتاژ با پکیج های رنگارنگ و متفاوت و تعرفه ها و هزینه های گوناگون به چشم می خوره.
اکثر سایتهای فروش رپورتاژ، از پیش پکیج هایی جهت انتشار رپورتاژ به شما پیشنهاد می کنند که شما با انتخاب پکیج می تونید اقدام به انتشار رپورتاژ در اون سایت ها کنید.
اما یه مشکلی این وسط هست. اون هم چیزی نیست جز “هزینه بالای رپورتاژ آگهی”.
فروشندگان پکیج های رپورتاژ معمولاً قیمتهایی کمتر از قیمت های سایت اصلی رو جهت فروش رپورتاژ در نظر می گیرند. به همین دلیل در صورتی که از سایتهای واسطه ای خرید رو انجام بدید بدون شک به نفع شما خواهد بود.
اگر قصد دارید کمترین هزینه رو برای ثبت رپورتاژ آگهی تجربه کنید لازم هست به سایت ها و فروشندگان رپورتاژ مختلف مراجعه کنید و پکیج های ارائه شده رو مقایسه و بهترین پکیج رو انتخاب کنید.
انواع سایت ها و منابع برای درج رپورتاژ
سایت های خبری
سایت های مجله ای، تفریحی یا مجله خبری
وبلاگ ها
سایت های متفرقه (سایت های دانشگاهی و…)
قبل از اینکه منبع درج رپورتاژ رو انتخاب کنید لازم هست به چند سوال پاسخ بدید.
هدف شما از درج رپورتاژ در این سایت تنها دریافت بازدید زیاد هست؟
هدف شما از درج رپورتاژ در این سایت تنها دریافت قدرت (بک لینک) از سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل هست؟
هدف شما از درج رپورتاژ در این سایت صرفاً افزایش DA (اینجا منظور از da همون DA اکانت moz هست) سایت تون هست؟
اگه به تمام سوالات پاسخ مثبت بدید، شما ناچارید برای رپورتاژها به صورت حداکثری هزینه کنید. چون منابعی که تمامی این موارد (بازدید بالا، قدرت بک لینک، افزایش da) رو براتون به ارمغان بیارن قطعا جهت انتشار رپورتاژ شما، هزینه بالایی در نظر می گیرن.
اما چنانچه هدفتون دریافت بازدید زیادی نیست و بیشتر به هدف افزایش رتبه سایتتون در گوگل قصد انتشار رپورتاژ دارید، سایت هایی هستند که پکیج هایی با قیمت هایی نسبتاً مناسب و ارزان ارائه می دن که می تونید هم به نتیجه دلخواهتون برسید و هم هزینه مازاد نکنید. این پکیج ها برای سایتهایی که در ابتدای راه هستن شدیدا مناسبن.
در نهایت اگر هدفتون افزایش DA ماز هست، اصلا چرا می خواید رپورتاژ ثبت کنید؟ برای افزایش DA ماز می تونید با شیوه های دیگه ای از لینک سازی این کار رو انجام بدید (شخصاً با DA محور صحبت کردن در مورد سئوی سایت شدیدا مخالفم).
شما باید در ابتدا هدفتون مشخص باشه. بازدید می خواید یا افزایش رتبه یا هر دو؟
در برخی مواقع رپورتاژهای وبلاگی پاسخگوی نیاز شما هست و در برخی مواقع هم نیاز به خرید رپورتاژ آگهی از سایت های خبری پیدا می کنید.
معرفی سایت فروش رپورتاژ آگهی
در صورتی که قصد دارید برای خرید رپورتاژ آگهی (از مرحله مشاوره گرفته تا نگارش متن رپورتاژ و انتشار و…)، کمترین میزان هزینه و بیشتری بازدهی رو تجربه کنید، شخصاً سایت “سئوسل” رو پیشنهاد می کنم. سایت سئوسل مدت زیادی هست که در زمینه طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیت بوده و در زمینه رپورتاژ هم پکیج هایی با قیمت های باورنکردنی ارائه داده که مناسب کلیه کسب و کارهای آنلاین هست، خصوصا اونهایی هست که قصد ندارن در ابتدای راه هزینه های کلانی رو برای رپورتاژ آگهی صرف کنن. برای ورود به این سایت کافیه عبارت سئوسل رو در گوگل جستجو کنید.
چند رپورتاژ برای سایت ما کافیه؟
این بستگی به میزان رقابت صفحه یا سایتی داره که قراره براش رپورتاژ آگهی منتشر کنید. سایتی که دارای رقابت بالایی باشه بدون شک نیازمند تعداد رپورتاژهای بیشتری هست. برای اینکه تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو برای سایت شما کاملاً مشهود باشه، پیشنهاد می کنم از مشاوره و پشتیبانی سایت های فروش رپورتاژ استفاده کنید.
شخصاً از بخش نظرات پایین همین پست و همینطور واتساپ یا تلگرام آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستم.
این روزها که کشورمان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم میکند ، آزمون ها نیز به صورت مجازی برگزار میشود ،اکثر این آموزش ها به صورت پرسشنامه آنلاین برگزار میشوند ، در ادامه با ما همراه باشید ، تا انواع پرسشنامه را با هم بررسی کنیم
درک پرسشنامه و ویژگی های پرسشنامه و نقاط قوت و ضعف آن، و همینطور حساسیتهایی که باید در مورد یک پرسشنامه وجود داشته باشد، کار سادهای نیست.
با جرأت میتوان گفت یکی از مهمترین دستاوردهای کسی که در مقاطع تحصیلی رسمی دانشگاهی، سطح پی جی را به پایان میرساند، این است که میتواند این ظرافتها را درک کند.
هنوز هم کم نیستند پرسشنامه هایی که سالها در مقیاس میلیونی مورد استفاده قرار میگیرند و دانشگاههای بزرگ جهان آنها را تایید میکنند و بعداً مشخص میشود که در طراحی آنها مشکلاتی وجود داشته است.
برای درک دشواری ماجرا، کافی است به عنوان مثال، این مسئله را در نظر بگیرید که پس از سالها رواج پرسشنامه ام بی تی ای در جهان، هانس آیزنک در کتاب خود گزارش میکند که چیزی که در پرسشنامه ام بی تی ای تحت عنوان درونگرایی – برونگرایی اندازه گیری میشود، با نوروتیسیزم است و نمیتواند درونگرایی – برونگرایی را ب
پرسشنامه یک ابزار تحقیقاتی با مجموعهای از پرسشها است که با هدف جمع آوری و ثبت اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرد.
این تعریف از پرسشنامه، آن قدر گسترده و باز است که تقریباً شامل هر چیزی میشود!
در سایر منابع، شرطها و قیدهای دیگری هم مطرح شدهاند:
بعضی منابع، مکتوب بودن را در تعریف پرسشنامه قید کردهاند (شاید در دوران دیجیتال، این قید چندان قابل پذیرش نباشد)
برخی منابع دیگر، پرسشنامه را ابزاری برای گردآوری اطلاعات از پاسخ دهندهی مطلع تعریف کردهاند.
در برخی از تعاریف پرسشنامه، تاکید شده که موضوع سوالات در مورد دیدگاهها و نگرش و ترجیحات مخاطب است.
برخی تعاریف دیگر، دانش و نگرش و عملکرد را به عنوان حوزه های اصلی مورد سنجش در پرسشنامه ها مطرح میکنند.
به نظر میرسد که برای هدف ما (که صرفاً آشنایی کلی با پرسشنامه است) مناسبتر باشد به جای بررسی تعریف پرسشنامه، به کاربردهای مختلف پرسشنامه ها توجه کنیم:
برخی از رایج ترین کاربردهای پرسشنامه
کاربردهای پرسشنامه ها، محدود و مشخص نیست و مجموعه گسترده ای از کاربردها را میتوان برای پرسشنامه ها تصور کرد. در اینجا صرفاً به برخی از این کاربردها میپردازیم: برخی پرسشنامه ها، برای سنجش نگرش و ترجیحات مخاطب، در یک زمینه مشخص مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال:
پرسشنامه برای اطلاع از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی یا سایت های اینترنتی
پرسشنامه برای تشخیص اینکه تغییر بسته بندی و قیمت، تا چه حد تصمیم های خرید مشتری را تغییر میدهد
پرسشنامه برای انتخاب کتابهایی که هر فرد، برای خرید و مطالعه توصیه میکند
برخی پرسشنامه های تحقیقاتی، با هدف سنجش رابطه بین دو یا چند متغیر مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال:
سنجش رابطه جنسیت و درآمد
سنجش رابطه بین تحصیلات دانشگاهی و احترام به قانون
سنجش رابطه بین سن و میزان مطالعه
سنجش رابطه بین ماه تولد و ویژگی های شخصیتی یا سلامت
پرسشنامه هایی که برای سنجش فکتها (Facts) مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال:
وقتی شما از یک فروشگاه خرید میکنید، از شما میپرسند که از چه طریق با آن فروشگاه آشنا شدهاید.
در هنگام مراجعه به یک سمینار، ممکن است تحصیلات شما و سن و جنسیت شما، یا شغل شما، پرسیده و ثبت شود.
دو شیوه متفاوت استفاده از پرسشنامه در فضاهای آکادمیک و دانشگاهی
بخشی از تحقیقات دانشگاهی در سراسر جهان، مشخصاً با هدف طراحی و ساخت پرسشنامه انجام میشود.
مثلاً یک یا چند محقق، ماهها و سالها وقت میگذارند و مثلاً پرسشنامه ای را طراحی میکنند که معتقدند میتواند برای سنجش شادمانی یا سنجش رضایت شغلی یا کیفیت زندگی کاری مورد استفاده قرار بگیرد.
بخشی دیگر از تحقیقات دانشگاهی، از پرسشنامه های استاندارد استفاده میکنند.
در واقع، این محققان، به سراغ دستاوردهای گروه اول میروند و پس از اطمینان از صحت و کارایی و اعتبار و روایی پرسشنامه، از آن برای سنجش یک یا چند ویژگی در جامعه آماری مد نظر خود استفاده میکنند.
به عنوان مثال فرنهام پرسشنامه ای برای سنجش نگرش پولی طراحی کرده است. او در گروه اول قرار میگیرد.
حالا محقق دیگری ممکن است از پرسشنامه فرنهام استفاده کند و رابطه بین وسواس پولی فرزندان و سطح درآمد والدین را بسنجد.
عمدهی کاربردهای پرسشنامه در تحقیقات دانشگاهی را میتوان در یکی از دو گروه فوق طبقه بندی کرد.
البته فعالیتهای ارزشمند دیگری هم در ارتباط با پرسشنامه ها وجود دارد و آن، محققانی هستند که به صورت دائمی و گسترده، قابل اعتماد بودن و اتکا به پرسشنامه ها را در شرایط مختلف میسنجند
ابزار های زیادی برای طراحی پرسشنامه آنلاین وجود دارند که با توجه به نوع پرسشنامه ای که میخواهید ، میتوانید انواع آن را برای دانشجویان خود طراحی کنید
تلویزیون هوشمند سامسونگ محصولی از شرکت بزرگ و خوش نام سامسونگ است. این تلویزیون منحنی دارای قابلیت تقویت کننده خودکار عمق تصویر است که این قابلیت باعث ایجاد کنتراست در قسمت های مختلف تصویر با درجات مختلفی و ایجاد تصاویری با عمق فوق العاده می شود. که برای کاربران معمولی با سالن متوسط و نسبتاً بزرگ گزینهی بسیار خوبی به حساب میآید. صفحهنمایش منحنی 55 اینچی این تلویزیون، تصاویر را با کیفیت4K پخش میکند؛ درنتیجه میتوانید از تماشای فایلهای تصویری خود با کیفیت بسیار خوب لذت ببرید. ما در این مطلب شما را با بهترین تلویزیون سامسونگ 55 اینچ با قابلیت دسترسی سریع و آسان را برای استفاده از تمام امکانات این محصول صوتی و تصویری آشنا می کنیم و شما می توانید به راحتی و خیلی سریع به برنامه های زنده تلویزیونی, بازی ها و هر آنچه مورد علاقه شماست دسترسی پیدا کنید. و برای تهیه ی آن با کمترین قیمت آن را از فروشگاه سلام بابا خریداری نمایید و در صورت خریداری یکی از این محصولات اصلی سامسونگ می توانید با همکاران ما در مرکز سلام بابا در تماس باشید.
تلویزیون سامسونگ 55RU7300 یکی از جدیدترین محصولات 2019 شرکت سامسونگ با صفحه منحنی با کیفیت تصویر 4K و فناوری های تصویری همچون فناوریUltra Slim Array ، تکنولوژیUHD Dimming ، استاندارد تصویرHDR ، موتور تصویر 4K UHD Processor,قابلیت Auto Depth Enhancerو پردازنده چهار هسته ای عرضه شده است. سیستم صوتی این تلویزیون شامل 2 عدد اسپیکر 20 واتی می باشد . دراین تلویزیون زمینه افزایش رزولوشن فناوری های مختلفی پا به دنیای فناوری گذاشته اند، که می توان در این زمینه مواردی همچون SD، HD وFULL HD را نام برد. تلویزیون سامسونگ RU7300 تصاویر را در صفحه نمایش منحنی 55 اینچی خود با کیفیت Ultra HD 4K نمایش می دهد. رزولوشن 3840*2160 با پیکسل های زنده و پویا تصویری با وضوح بالا را در اختیار کاربر قرار می دهد. این کیفیت تصویر در مقایسه با فول اچ دی دارای 4 برابر پیکسل بیشتری است و به همین علت است که تصویری فوق العاده طبیعی را به نمایش می گذارد. ارتباط با اینترنت از طریق Wi-Fi و تکنولوژی هایی همچون Smart Hub و نیز فناوری Google Assistant همگی برای بخش هوشمند تلویزیون سامسونگ می باشند. جستجوی خودکار کانال، ارتباط مستقیم به کمک Wi-Fi Direct، بلوتوث، قابلیتConnectShare ، سنسور اکو، خاموش شدن خودکار، قابلیت TV to Mobile ، Mirroring و برعکس، پورت های USB و HDMI، خروجی دیجیتال و قابلیت اتصال به موبایل از خصوصیات و مشخصات تلویزیون سامسونگ 55RU7300 به حساب می آیند.
تلویزیون هوشمند سامسونگ55j6300 یکی دیگر از تلویزیون های شرکت سامسونگ که از طراحی منحنی شکل برخوردار می باشد این مدل در سال 2015 وارد بازار شده و یکی از آخرین مدل های این شرکت می باشد طراحی پایه و بدنه این مدل زیبایی دو چندان به منزلتان می بخشد. در این تلویزیون با کیفیت FULL HD یعنی رزولیشن 1080 پیکسل و تنظیم نقطه ای نور بسیار دقیق و سیستم بهبود دهنده رنگ از تصاویر با وضوح بالا لذت ببرید با این قابلیت محتویات صوتی تصویری را به بهترین شکل به نمایش می گذارد. تلویزیون سامسونگ با تکیه بر پردازنده 4 هسته ای، قادر است سویچینگ بین محتوای شبکه ها و حتی روشن و خاموش کردن را با سرعت بالا و بدون هیچ گونه معطلی انجام دهد. مجهز بودن به سیستم عامل (Tizen) راحت تر از همیشه همگام سازی با سایر دستگاه ها را ممکن می سازد. همچنین امکان جستجو در انواع سایت های اینترنت، توسط فن آوری اتصال به اینترنت از طریق اتصال بی سیم وای فای و پورت اترنت LAN، امکان پذیر خواهد بود. در کنار تمامی این امکانات، اتصالات ساده پورت های ارتباطی شامل 4 پورتHDMI، 3 کابل USB و خروجی صدای دیجیتال و... مجموعه ای کامل از امکانات ارتباطی تلویزیون را شکل می دهد. به لطف صفحه نمایش منحنی و ضخامت باریک قاب بدنه، می توانید اتاق نشیمن خانه تان را به مکانی لوکس و کاملا هنری تبدیل نمایید. ناگفته نماند که وجود دو عدد اسپیکر 10 وات، از یک سیستم صوتی با وضوح فراگیر 20 واتی حکایت دارد که در واقع می توان گفت به عنوان یکی از متغیرهای اساسی در خرید تلویزیون به شمار می آید. سطح موثر مصرف انرژی A+ با قابلیت هایی همچون Eco Sensor به این معناست که حتی در اوج روشنایی نور پس زمینه نیز، هیچگونه تفاوتی در هزینه های ماهیانه انرژی ایجاد نخواهد شد. قیمت تلویزیون های سامسونگ ( برای مشاهده قیمت تلویزیون های سامسونگ کلیک فرمایید ) بر اساس معیارهایی همچون اینچ و امکاناتی که برای هر کدام از مدل ها تعریف شده؛ تفاوت دارد اما ارزان بودن قیمت ها در سلام بابا، ارائه تجربه ای متفاوت تر پیش روی کاربران است.
بهترین و برترین برند و مارک دوربین مداربسته در ایران و جهان آشنا شوید سپس مزایا و معایب هر یک از برندها را در این مقاله توضیح خواهم داد تا بتوانید بهترین سیستم حفاظتی و امنیتی را برای کسب و کار و منزل خود انتخاب کنید. دوربین های مدار بسته برای مقاصد امنیتی مورد علاقه شرکت ها و خانواده ها می باشد. دوربین های مدار بسته یکی از روش های مهم برای محافظت از مشاغل شما و همچنین خانه در مقابل سارقین و سایر افراد متجاوز ناخواسته است. از طرف دیگر ، می توانید از طریق این راه وقتی در مسافرت و دور از خانه هستید از ورود سارقین به خانه و محل کار خود در امان باشید. دوربین های مدار بسته بخشی از اوراق بهادار و همچنین مکانیسم نظارت برای محافظت از هر بخش از تجارت شما هستند. دوربین ها وقتی در محل استراتژیک قرار می گیرند ، مانند چشم شما نیز عمل می کنند. در ادامه با بلاگتن همراه باشید
دوربین مدار بسته برای امنیت ، یک افزودنی ارزشمند برای بدست آوردن حاشیه های مهم است که می تواند بر امنیت خانه و محل کار شما تأثیر بگذارد. خرید دوربین مداربسته آنقدر مهم است که اگر در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشید خرید درستی انجام نمیدهید. و اجناس بی کیفیت بازار به دست شما میرسد.خرید دوربین های مداربسته معتبر و برند به دلیل نواسانات شدید ارز موجب میشود شمامبلغ بیشتری نسبت به اجناس بدون برند و نا معتبر پرداخت کنید. اما این را در نظر داشته باشید که امکانات و کیفیت و تکنولوژی جدید در اجناس بسیار مهم تر است. و دارا بودن این امر باعث طولانی بودن عمر دوربین های مداربسته شما است. در این مقاله ما به شما برند های پرفروش و پیشگام در توسعه تکنولوژی سیستم های نظارتی و امنیتی، را به ترتیب معرفی می کنیم. اما سوالی که در این میان وجود دارد آیا هر دوربینی می تواند ضامن امنیت محل کار ما باشد؟ حال به بررسی مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب بهترین دوربین مدار بسته می پردازیم
بسته به نیاز شما ، ممکن است در انتخاب دوربین مداربسته گیج شوید که چه دوربین مداربسته ی برای شما خوب است
سیستم دوربین مدار بسته دارای عناصر مهم امنیتی است که متناسب با نیاز مشتری طراحی شده است. با ورود نتکنولوژی جدید در دوربین های بی سیم فیلم ها را درون خود ضبط و به شما کمک می کند تا از طریق تلفن همراه خود به صورت زنده تصاویر را تماشا کنید. با این حال ، دوربین های خارج از منزل باید در برابر استفاده در طولانی مدت و نسبت به آب و گردو غبار و طوفان مقاوم باشند. در کشور ایران مدتی است که به شدت بازار دوربین مداربسته رونق گرفته است و بیش از ۱۰۰ ها برند مختلف وجود دارد ،به همین خاطر امروز قصد داریم ۱۰ برند برتر دوربین مداربسته در ایران که توانسته اند فروش خوبی را در سال ۹۸ داشته باشند را برای شما معرفی کنیم تا انتخاب راحت تری برای خرید دوربین مداربسته داشته باشید . دوربین مداربسته معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی استفاده میشوند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربینها میتوانند دوربینهای ویدئویی (آنالوگ) یا دوربینهای دیجیتال (تحت شبکه IP) باشند. در این مطلب برند ها بر اساس میزان فروش، نوآوری، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.
شرکت هایک ویژن یک شرکت چینی است که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده و از آن زمان تا به امروز همواره در لیست پرفروشترین و بهترین برند دوربین مداربسته در جهان قرار داشته است. یکی از مزایای این شرکت اهمیت به بخش تحقیق و توسعه است که رابطه مستقیمی با ایجاد خلاقیت و نوآوری در محصولات دارد. از اینرو هایک ویژن دارای یکی از بزرگترین تیمهای تحقیق و توسعه در جهان است. همچنین این شرکت به منظور ارتقا کیفیت محصولات خود در انواع کاربری ها، سالانه ۷ درصد از سود خود را صرف بخش تحقیق و توسعه میکند. شرکت هایک ویژن شامل مجموعه ای از ۳۱ شعبه داخلی در کشور چین و ۱۲ شعبه در سرتاسر جهان است. به دلیل کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب محصولات آن، دوربین هایک ویژن از جمله پرفروشترین و محبوبترین برندها در جهان محسوب میگردد. هایک ویژن یکی از تولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است که در سال ۲۰۰۱میلادی(۱۳۸۰شمسی) در هانگژو چین تاسیس شد. هایک ویژن با بیش از ۱۳۰۰۰ نیروی انسانی و ۴۰۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه ، دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه میان برندهای فعال در این حوزه می باشد. این شرکت همواره به دنبال توسعه محصولات خود از طریق نوآوری وخلاقیت و همچنین خلق ارزش پایدار بوده است. تا کنون محصولات هایک ویژن در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش رسیده است. واین شرکت در نقاط گوناگون جهان از جمله آمریکا،هلند،ایتالیا،روسیه،هنگ کنگ،دبی،ایران و… دارای دفاتر مستقیم فروش میباشد. محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از دوربین های آنالوگ و دوربین تحت شبکه، دستگاه های ضبط تصاویر آنالوگ،ذخیره ساز های تحت شبکه و… می باشد. در واقع هدف برند هایک ویژن کشف راه های نوآورانه ، تقویت چشم انداز برای تصمیم گیران و متخصصان ، ایمنی بالا وتوسعه ی پایدار جهان میباشد. برند هایک ویژن فراتر از تکنولوژی روز فعالیت میکند و همواره از لحاظ طراحی در میان برند های دیگردر این حوزه حرف اول را میزند دیجی حفاظ نمایندگی هایک ویژن در ایران است . این شرکت توانسته به واسطه قدرت خود در تولید دوربین های مدار بسته و البته قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا پروژه های زیر را در سطح جهان به اجرا برساند:
نصب آسان، تصاویر بسیار با کیفیت، قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا، امکان مشاهده تصاویر از راه دور بر روی گوشی همراه یا تبلت، کیفیت و دوام بالای محصولات (پشتیبانی از استانداردهای IP66 ،IP67)، سازگاری دوربین هایک ویژن با سایر دوربینهای مداربسته با تکنولوژی متفاوت مانند آنالوگ، AHD و …، تولید و ارائه انواع نرمافزارهای مدیریت تصاویر که توسط خود شرکت، مجهز به انواع قابلیتهای تجزیه و تحلیل تصاویر مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی و …
وجود برندهای تقلبی با همین نام در بازار، عدم سازگاری با برندهای متفرقه، تعداد مدل دوربین هایی که همزمان با تصویر، صدا نیز ضبط می کنند در این برند محدود است.
یکی از محصولات جدیدی که توسط هایک ویژن تولید می شود دوربین های لوک است. دوربین های هایلوک دارای طراحی ساده و شکیلی هستند که در مدت بسیار کوتاهی در بازار دوربین مداربسته جای خود را باز کردند. دلیل محبوبیت این برند را می توان قیمت پایین در کنار کیفیت بالای آن دانست.
هایلوک را به نوعی می توان برند اقتصادی برند هایک ویزن دانست که این شرکت قصد دارد تا این برند را در سطح جهان گسترش دهد تا بازار خود را به نحو زیادی گسترش دهد . تا حدی که این شرکت برای رقابت با سایرین کلیدی را در تولیدات خود تعبیه کرده است که دربین های آن به تمامی دستگاه های سایر برند ها ساگار باشد. دوربین های مداربسته های لوک برای اولین بار در ایران توسط شرکت درسا وارد و به فروش میرسد. این برند در حال حاضر توسط شرکت پارس ارتباط به ایران وارد شده است و این شرکت پخش این محصول را در ایران بر عهده گرفته است .
شرکت پارس ارتباط به تنهایی اقدام به فروش دوربین مداربسته نکرده و مسئولیت فروش را بر عهده عاملیت های خود در تهران و شهرستان ها قرار داده است . فروشگاه هایلوک یکی از نمایندگی های فروش این محصولات در تهران است که قابلیت ارسال محصولات این دو برند به سراسر ایران را فراهم کرده است . همچنین امکان همکاری برای نصب دوربین مدار بسته در سراسر ایران توسط دیجی حفاظ برای شما فراهم شده است . همچنین مجموعه دیجی حفاظ شما را در تمام مراحل خرید نصب و راه اندازی اینسیستم های نظارتی یاری خواهد کرد و شما می توانید تمامی مراحل اجرا را به این تیم بسپارید. این مجموعه نمایندگی های لوک و هایک ویژن در ایران است
نقاط قوت و ضعف هایلوک
قیمت مناسب، کیفیت بالا، نصب و کارکرد آسان
قیمت مناسب، کیفیت بالا، نصب و کارکرد آسان
شرکت داهوا از جمله برندهای مطرح در تولید سیستمهای امنیتی و حفاظتی در جهان است. این شرکت با بیش از ۱۳۰۰۰ نیروی کار در سرتاسر جهان محصولات و خدماتش را در بیش از ۱۸۰ کشور جهان عرضه میکند. بر اساس گزارش IHS از سال ۲۰۱۴ تا به امروز، این شرکت همواره در جایگاه دوم در رنکینگ جهانی سیستمهای امنیتی بوده است. همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز توانسته جایگاه چهارم از لیست ۵۰ تایی بهترین مارک دوربین مداربسته در مجله بین المللی a&s را از آن خود کند. شرکت Dahua نیز مانند هایک ویژن اهمیت زیادی به تحقیق و توسعه می دهد به همین دلیل از سال ۲۰۱۴ همواره حدود ۱۰ درصد از فروش سالانه خود را در این زمینه صرف کرده است. بیش از ۶۰۰۰ مهندس تحقیق و توسعه در زمینه فناوریهای پیشرفته، خدمات AI، IoT، Cloud، ویدئو، امنیت سایبری و … در این شرکت فعالیت میکنند. تنوع محصولات داهوا بسیار بالا است، به نحوی که میتواند پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان در انواع کاربریها و اماکن مختلف باشد. شرکت داهوا به عنوان تولید کننده تجهیزات دوربین مداربسته از سال ۲۰۰۱ در چین فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت یکی از برندهای دوربین مداربسته ارائه کننده راهکارهای دوربین مدار بسته در صنایع مختلف می باشد و با این هدف وارد بازار شده است . تیم داهوا در سال ۲۰۰۱ با تمرکزو تحقیق در این حوزه موفق شد تا اولین دستگاه ضبط ککنده دیجیتال را در چین با ۸ کانال ساخته و روانه بازار نماید. در حدود ۱۱۰۰۰ کارمند در ۱۶۰ کشور دنیا به مشتریان این شرکت خدمات می دهند. ۳۵ شرکت بزرگ و کوچک در دنیا به عنوان زیر مجموعه داهوا در قاره های آسیا ، اروپا ، آمریکا ، آفریقا و، اقیانوسیه و خاور میانه در حال فعالیت هستند. که این نشان از جدیت این شرکت جهت دستیابی به بازارهای جهانی است سبد کالای کامل ، کیفیت مناسب تصویر دوربین مداربسته و همچنین قابل اطمینان و ثبات دوربین داهوا باعث شد تا این شرکت خیلی زود در بازار بین الملل رشد کند. و به رکوردهای فروش خوبی در سطح منطقه و جهانی دست یافته است. در این راستا اختراع معروف این شرکتفناوری (HDCVI)، به یک استاندارد بین المللی در صنعت HD تبدیل شده است. این اختراع در سال ۲۰۱۲ باعث دگرگونی شگرفی در صنعت دوربین های مدار بسته آنالوگ شد. به گونه ای که شرکت های رقیب به فکر جایگزین کردن این تکنولوژی در محصولات خود شدند. از مزایای دوربین های این شرکت می توان به تولید دوربین مداربسته با کیفیت ضبط ۴k ، و کیفیفیت تصویر بالا اشاره کرد اما به نوعی بخشی از ضعف این شرکت به این دلیل است که دربین های خود را با قیمیتی بالا تر از ارزش واقعی خود روانه بازار می کند . به هر حال این شرکت توانسته است با کیفیت و میزان فروش بالای دوربین مداربسته خود که مدیون بازار یابان حرفه ای این شرکت است رتبه دوم را در این حوزه در اختیار بگیرد. این شرکت نیز به واسطه تولیدات با کیفیت خود توانسته است تا بخش بزرگی از این بازار را در اختیار بگیرد.
کیفیت تصویر خوب، امکان مشاهده تصاویر از راه دور، مجهز به ویژگیهای هوشمند تصویری، سیگنال تصویری قدرتمند.
محدودیت در پهنای باند، دسترسی محدود به انواع محصولات، قیمت بالا
برند یونی ویو یک برند چینی است که از سال ۲۰۱۱ در حال فعالیت در زمینه تولید دوربین مداربسته است و در این زمینه به صورت قوی فعالیت می کند. این شرکت اولین شرکتی است که دوربین تحت شبکه را برای اولین بار به بازار عرضه کرد. در رقابت با برند های هایک ویژن و داهوا در چین برند یونی ویو در جایگاه سوم پس از این دو برند قرار دارد. یونی ویو علاو بر دوربین مداربسته تولیدکننده محصولات دیگری نیز همچون دستگاه NVR، دستگاه های دکودر و اینکودر، Storage و نرم افزارهای کلاینت نیز هست. یونی ویو در سال های اخیر در انگلستان فروش زیادی داشته است. یکی از تولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. برند یونی ویو در سال ۲۰۱۱ به صورت اختصاصی شروع به کار کرد. برند یونی ویو همواره در سیستم های IP پیشگام بوده و اولین برندی است که برای اولین بار دوربین مداربسته IP را به جهان معرفی کرد. این برند هم اکنون پس از هایک ویژن و داهوا سومین برند در چین است . یونی ویو برندی قدرتمند در دوربین مداربسته IP است. و دارای سیستم های نظارت تصویری از جمله IP، NVR، Encoder، Decoder، Storage و Client نرم افزار و برنامه. هدف برند یونی ویو تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در صنعت نظارت تصویری است. که با ارائه محصولات حرفه ای، قابل اطمینان و پیشرفته محصولات و خدمات تلاش می کند تا دنیا را ایمن سازد. برند یونی ویو بازار خود را بیشتر از همه در انگلستان و در شهر لندن توسعه و پیشرفت داده است. دوربین مداربسته یونی ویو در سال های اخیر بیشترین فروش خود را در کشور انگلستان داشته است. یونی ویو به واسطه تولید دوربین هایی با ویژگی های جستجوی هوشمند ،پشتیبانی از +PoE ،تکنولوژی فشرده سازی U-Code ،Starlight ، PlUG & Play توانست سهم زیادی را در تولید دوربین های آی پی و البته فروش آنها در سطح جهان بدست آورد . این شرکت با عدم تولید دوربین های توربو اچ دی بخشی از بازار را به رقبای خود واگذار کرده . قیمت بالای محصولات این شرکت نیز بعث شده است تا این شرکت پس از هایک ویژن و داهوا در رده سوم این صنعت جا خوش کند.
از جمله ویژگی های بارز محصولات یونی ویو می توان به امکان جستجوی هوشمند، پشتیبانی از تکنولوژی POE (Power Over Ethertnet)، پشتیبانی از تکنولوژی فشرده سازی U-Code، تکنولوژی Plug& Play و … اشاره نمود.
یونی ویو به صورت تخصصی تنها به تولید دوربین های تحت شبکه پرداخته است. همچنین محصولات یونی ویو از قیمت بعضا بالایی برخورداراند. به همین خاطر این برند در مقایسه با سایر رقبای قدرتمند در جایگاه پایین تری قرار دارد.
یکی ازتولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. همانطور که اکثر ما برند سامسونگ را می شناسیم ، این برند در حیطه محصولات صوتی تصویری مشغول است. و بازار بسیار خوبی در تولید و فروش محصولات صوتی تصویری دارد. همچنین سامسونگ به واسطه قدرت بالای خود در دنیای موبایل نیزو دستگاه های هوشمند نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است . در دسامبر سال ۲۰۱۴ برند سامسونگ تکوین توسط شرکت هنوها خریداری شد. از آن پس شرکت هانوها توانست دوربین های مداربسته خود را با اسم سامسونگ به فروش برساند. اما این قرار داد بر این مبنی بود که شرکت هانوها تا نوامبر ۲۰۱۵ میتواند دوربین های خود را با اسم سامسونگ به فروش برساند. اما حال باز هم دوربین مداربسته سامسونگ در بازار به فروش میرسد. تعداد محدودی از دوربین های سامسونگ در بازار باقی مانده است و از معایب بزرگ دوربین های سامسونگ نا موجود بودن آن در بازار است. در سال ۲۰۱۷ در بازار آمریکا سامسونگ بیشترین دوربین دیجیتال را فروخت و در بازار اکثر کشورهای اروپایی هم وضع کم و بیش به همین منوال بوده است. دوربین مداربسته تولیدی سامسونگ به واسطه کیفیت بالا و البته قدرت دید در شب بالای خود توانسته بازار بزرگی را در این صنعت در اختیار بگیرد . همچنین این شرکت استاندارد آی پی ۶۶و آیپی ۶۷ را که جزو اولین شرکت های دست یافته به آن بود را در دوربین های خود مورد استفاده قرار داد که به واسطه آن توانست محبوبیت زیادی را در سراسر جهان کسب نماید. البته یکی از ایرادات این محصول تولیداتی کم و البته قیمت بالاست که از ضعف های سامسونگ به حساب می آید.
یکی ازتولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. پس از گسترش کار شرکت سونی توسط دو تن از موسسان به نام های ایبوکا و موریتا، آنها به فکر توسعه و صادر کردن محصول خود به کشور ایالات متحده آمریکا افتادند. لذا به فکر تحقیقات در مورد پیدا کردن نام مناسب برند افتادند. تا بتواند به بهترین وجه ممکن معرف محصولات آنها باشد و هم بتواند مشتریان را به خود جلب نماید. موریتا در نظر داشت تا نامی را انتخاب کند که در هیچ زبانی وجود نداشته باشد. و هرکسی در دنیا بتواند از طریق این نام محصولات شرکت آنها را شناسایی کند. از این رو نام سونی (Sony) در سال ۱۹۵۸ به این شرکت اطلاق شد. این کلمه از ترکیب لاتین (Sonus) و انگلیسی (Sonny) ساخته شده است. کیفیت بالای ضبط در مقابل کیفیت پایین ضبط در این دوربین مداربسته نقطه تناقضی برای خریداران این دوربین مداربسته است . لنز های تولیدی سونی بخش عمده ای لنز های موجود در بازار نو نیم (بی نام) بازار تجهیزات حفاظتی را در بر می گیرد . این لنز ها کیفیت فوق العاده ای را نسبت به سایر لنز هایی که در بازار این نیم این صنعت عرضه می شوند بر عهده دارد . این لنز ها برخلاف سایر لنز ها از افت کیفیت و تغییر رنگ کمتری برخوردار هستند.
شرکت پاناسونیک سکیوریتی در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی و مدار بسته فعالیت می کند و از زیر مجموعه های شرکت پاناسونیک است. کیفیت محصولات تولیدی این شرکت بسیار بالاست و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مداربسته در جهان محسوب می وشود. محصولات این شرکت شامل دوربین های آنالوگ و شبکه، تجهیزات جانبی و نرم افزار های مرتبط با سیستم مداربسته می شود. برند پاناسونیک یکی از تولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. برند پاناسونیک در سال ۱۹۵۵ در ژاپن تاسیس شد . و هدف اول این برند تولید سیستم های صوتی برای سخنرانی بود. پاناسونیک ترکیبی از کلمات “پان” (جهانی) و “صوتی” (صدا) است و معنای آوردن صدای شرکت ما را به جهان ایجاد می کند. این برند بعده ها توسعه یافت و در تولید محصولات مرتبط مشغول شد . اما در سال ۲۰۰۸ به صورت اختصاصی شروع به کار کرد. دوربین های پاناسونیک دارای دید در شب بسیار قوی و تصویر برداری در ۶۰ فرم در ثانیه است. دوربین های این شرکت این توانایی را دارند تا تصاویر را با کیفیت واقعی فور کا برای کاربر فراهم نمایند و تصاویر را همچون دوربین مداربسته های درجه یک جهان ثبت نمایند . البته این دوربین ها در عین کیفیت بالای خود متاسفانه قیمت بالایی دارند که نقش به سزایی در از بین رفت بازار این محصولات داشته است . همچنین پهانی باند دستگاهه های تولیدی این شرکت تا حد زیادی نسبت به سایر دستگاه ها کم است . با وجود رشد بی فوق العاده ی این شرکت در تولیدات انواع محصولات حفاظتی و نظارت تصویری امام همچنان در برابر قدرت سایر شرکت های رقیب توانایی عرض اندام به پاناسونیک داده نشده است.
یکی ازتولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. ریشه های تاسیس این شرکت ۱۹۵۸ و راه اندازی شرکت گلداستار بازمیگردد. ال جی الکترونیکس همواره از زیر مجموعه کمپانی ال جی گروپ است. در بخش صنایع الکترونیکی این برند کره ای به شمار می آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول است. همانطور که می دانید برند ال جی یکی از موفق ترین برند ها در بخش تولید لوازم خانگی است. و اینبار توانست از نام خود برای تولید و فروش دوربین های مداربسته استفاده کند. همینطور توانست انتظار مشتریان خود را براورده کند . و همگام با تکنولوژی روز دنیا توسعه پیدا کند. اما باز با این حال نتوانست توجهی اکثریت مشتریان را جلب کند. دوربین مداربسته الجی را می توان جزو برترین دوربین مداربسته ای دانست که می توان آن ها را به سریع ترین حالت ممکن در مکان های مورد نیاز نصب کرد . همچنین امکان مدیریت دوربین مداربسته و دستگاه های این برند محبوب نیز به راحتی فراهم شده است که از مزیت های این دوربین ها است . از معایب دوربین های ال جی میتوان : حساسیت پایین نسبت به تحرک ، همینطور ست نشدن با دستگاه ها از مشکلات بزرگ سیستم های امنیتی و نظارتی ال جی است.
یکی ازتولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. هدف این برند حفاظت از زندگی خانه ها ساختمان و دارایی مردم است. برند بوش یک برند آلمانی است که دوربین مداربسته این برند دارای تشخیص صدا تشخیص حرکت و نفوذ و تشخیص آتش است. سیستم های حرفه ای صوتی و کنفرانس برای ارتباط صدا، صدا و موسیقی طیف وسیعی را در اختیار شما قرار می دهد. از خصوصیاتی که برند بوش را از بقیه برند ها جدا میکند: تشخیص حرکت و دوربین های بی سیم ، صدای دو طرفه ، آلارم و تشخیص آتش است که دوربین های مداربسته بوش را از بقیه دوربین ها جدا می کند. اما دوربین مداربسته بوش از عیب بزرگی نسبت به سایر دوربین ها برخوردار است . دوربین مدار بسته بوش نسبت به سایر دوربین های این بازار از بدنه ی ضعیفی برخور دار است. این عیب در کنار بدنه ی ضعیف آن باعث شده است تا این شرکتت در بازار تجهیزات نظارتی و حفظت تصویری فاصله ی بسیار زیادی را با رقبای خود از جمله هایک ویژن و داهوا داشته باشد.
دارای تکنولوژی تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد و …، تولید دوربینهای مداربسته بیسیم قدرتمند
کیفیت پایین محصولات، عدم کارکرد صحیح ویژگیهای هوشمند تصویری مانند تشخیص حرکت، قیمت بالا
شرکت Axis متخصص در ارائه راهکارهای حرفهای در زمینه تکنولوژی شبکه است. شرکت Axis در سال ۱۹۹۶ راه اندازی شده و از آن زمان تاکنون در حال توسعه تکنولوژی دوربینهای مداربسته تحت شبکه بوده است. اکسیس شرکتی است که برای نخستین بار یک دوربین مبتنی بر شبکه را به بازار عرضه کرد.Axis یک انتخاب مناسب برای راهاندازی یک سیستم مبتنی بر شبکه است. محصولات این شرکت در ۱۸ کشور دنیا توزیع میگردند. این شرکت در لیست برترین شرکتهای فناوری اطلاعات Nordic نیز قرار دارد. یکی ازتولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. برند اکسیس اولین دوربین های تحت شبکه را در سال ۱۹۹۶ به جهان معرفی کرد. و از زمان پیگیری نظارت تصویری، که امنیت میلیون ها نفر در سراسر جهان را افزایش داده و به نیاز روزافزون برای دنیای هوشمندانه و ایمن تر پاسخ می دهد. محصولات برند اکسیس در مکان های عمومی و مناطقی مانند فروشگاه های زنجیره ای ، فرودگاه ها ، قطار ها ، بانک ها و…دفتر اصلی برند اکسیس در استکهلم سوئد است.اکثر فروش دوربین مداربسته Axis توسط منطقه تولید محصول تولید می شود . دوربین های شبکه، encoders ویدئو، لوازم جانبی و نرم افزار . اما از معایب دوربین های مداربسته این برند میتوان به : نداشتن قابلیت ضبط صدا و محدودیت پهنای باند اشاره کرد.دوربین مدار بسته اکسیس محوبیت زیادی را در سراسر جان به دلیل رمز گذاری بی نظیر خود داراست . تصاویر و فایل های ضبط شده در دستگاه های این کمپانی امنیتی فوق العاده داشته و تا حد زیادی از سرقت هایی از راه دور در امانند . ویژگی ZIP STREAM نیز از امکانات جذاب دوربین های اکسیس هستند. این ویژگی تا حدودی همان ویزگی H.265+ است که پیش از این در دوربین های هایک ویزن ، هایلوک و یونی ویو نیز استفاده شدهاست . با این تفاوت که در اچ ۲۶۵+ بدون هیچ گونه تغییری در کیفیت تصاویر تصاویر را با حجمی بسیار کمتر از نسخه های معمولی ذخیره سازی خواهد کرد.اما دستگاه های زیپ استریم اسیکس برخی از نقاط و قسمت های تصویر که تاثیر زیادی در تصویر ندارند را بی کیفیت می کند اما تاثیری در قسمت های مهم تصویر نخواهد داشت . همچنین دوربین های این شرکت این امکان را برای شما فراهم کرده است که تصاویر را به صورت مستقیم بر روی کارت های حافظه اس دی ذخیره نمایند . این تکنولوژِی که نام ذخیره سازی غیر متمرکز را به همراه دارد می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد . (برخی از دوربین های این شرکت نیاز به دستگاه برای ذخیره سازی ندارند.)
دید در شب قدرتمند، کدگذاری ویدئویی پیشرفته، مجهز به فناوری Zipstream
نداشتن قابلیت ضبط صدا، محدودیت پهنای باند.
پلکو یکی ازتولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است. محصولات برند پلکو از سری محصولات دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی و نظارتی متوسط رو به بالا است. این دوریین مداربسته برای مکان هایی مناسب است که محدودیت بودجه دارند. و محصولات این برند می تواند بهترین انتخاب برای همچین شرایطی باشد . برند پلکو توانسته با ۲۵ سال سابقه کار در زمینه سیستم های امنیتی و نظارتی خود را به خوبی نشان دهد. و به تولید دوربین های IP و TURBO HD بپردازد. از معایب دوربین های برند پلکو میتوان به حساسیت پایین نسبت به حرکت و آسیب پذیر بودن آن اشاره کرد . اما اخیرا اجناس این برند در ایران ناموجود شده و تعداد محدودی از آن ها باقی مانده.
حال با این تفاسیر و توضیحاتی که در این مقاله صورت گرفت شما میتوانید نتیجه گیری کنید و با شناخت کامل برای خریداری دوربین مداربسته یا سیستم های امنیتی و نظارتی خود بپردازید و با آگاهی تصمیم بگیرید. برای برخی از افراد در این مواقع کیفیت تصویر برای و برای برخی دیگیر قیمت دوربین مدار بسته در اولویت است . برخی از این برند ها یکی و برخی از آن ها همچون هایک ویژن در هردو فاکتور عملکردی بی نظیر را ارائه کرده اند
دوربین مداربسته هایک ویژن یکی از پرفروش ترین محصولات امنیتی در جهان است و در طی چندین سال گذشته همواره در لیست بهترین دوربین مداربسته در جهان قرار داشته است. دوربین مداربسته هایک ویژن همچنین در بازار ایران نیز برند پرطرفداری نیز محسوب می گردد زیرا کیفیت محصولات آن به نسبت قیمتشان بسیار مقرون به صرفه است. دوربین مداربسته هایک ویژن در انواع متفاوتی تولید می گردد و دارای تنوع بالایی است. یکی از مزیت های دوربین مداربسته هایک ویژن این است که در ایران دارای نمایندگی رسمی است و با خدمات پس از فروش و گارانتی عرضه می شود.
محصولات هایک ویژن از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و خوشبختانه اغلب مدل های آن در ایران موجود است. مشتریان محترم به راحتی می توانند این محصولات را با قیمت رسمی که از طرف شرکت اصلی اعلام می شود، از نمایندگی رسمی هایک ویژن در تهران خریداری نمایند. برای مشاهده جدیدترین محصولات هوشمند، از وبسایت رسمی هایک ویژن دیدن نمایید.
منبع: شرکت دوربین مداربسته