دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ | آموزش سویشال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ | آموزش سویشال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

بررسی دلایل داغ شدن کمپرسور یخچال و فریزر

یکی از وسایلی که در هرخانه یکی از مهمترین وسایل محسوب می شود و از حساسیت بالایی هم برخوردار است یخچال و فریزر است. یخچال و فریزرها در برندهای متفاوت با کیفیت های مختلفی تولید شده است که بسته به نوع استفاده و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده تهیه می شود. لازم است بدانید خرابی و ایجاد مشکل در یخچال و فریزر بسته به شرایط استفاده از این دستگاه دارد و مقداری هم به برند و قطعاتی دارد که در دستگاه استفاده شده. لازم است بدانید یکی از قطعاتی که شرایط استفاده و نوع استفاده در افزایش طول عمر و یا افزایش خرابی نقش موثری دارد کمپرسور و یا همان موتور یخچال و فریزر است. این قطعه و بخش یکی از مهمترین بخش ها در درستگاه محسوب می شود و لازم است بدانید خرابی های زیادی می تواند در صورت عدم توجه به سرویس و یا نوع و شرایط استفاده برای این بخش به وجود بیاید که تعمیر آن می تواند هزینه های زیادی را برای کاربران در بر داشته باشد. لازم است بدانید یکی از این مشکلاتی که می تواند برای کمپرسور یخچال و فریزر به وجود آید داغ شدن بیش از حد است که می تواند دلایل زیادی را شامل شود. در این مقاله قصد داریم در مورد دلایلی که باعث بروز این مشکل در کمپرسور یخچال و فریزر شود با شما صحبت نماییم. لازم است بدانید که در این مقاله نکات مهمی را برای شما بررسی کرده ایم در ادامه این مقاله همراه وبلاگ ما باشید.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...
کمپرسور یخچال و فریزر

در این قسمت از مقاله قبل از اینکه در مورد موضوعات دیگری صحبت نماییم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که اصلا کمپرسور چیست و چه کاربردی در یخچال و فریزرها دارد. کمپرسور همان قلب یخچال و فریزر یعنی موتور است که وظیفه پمپاژ گاز را به بخش هایی که نیازمند تولید سرما هستند را دارا می باشد. کمپرسور یخچال و فریزر در مدل های مختلفی برروی دستگاه نصب و راه اندازی می شود و هربرندی بسته به نوع دستگاه و حجم محفظه متفاوت است و برخی از کمپرسورها با قدرت بالا و برخی هم کمی قدرت کمتر را دارا می باشند. همانطور که اشاره شد کمپرسور قلب هر یخچال و فریزری محسوب می شود که خرابی این بخش می تواند در عملکرد همه بخش ها تاثیر گذار باشد. یکی از مشکلاتی که برای کمپرسور یا موتور یخچال ممکن است به وجود آید داغ شدن بیش از حد آن است که دلایلی را دارا می باشد. در این مقاله قصد داریم دلایل داغ شدن بیش از حد موتور یخچال را برای شما بررسی کنیم. این دلایل در تمام مدل ها مشابه است و می تواند یک دلیل و یا یک نشنانه ای داشته باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بررسی دلایل داغ شدن کمپرسور یخچال و فریزر

همانطور که می دانید در این مقاله قصد داریم در مورد دلایلی که سبب داغ شدن بیش از حد موتور یخچال و فریزر می شود با شما صحبت کنیم. در این قسمت از مقاله به همین موضوع می پردازیم و در رابطه با دلایل و بررسی قطعاتی می پردازیم که خرابی آن ها می تواند سبب بروز شدت حرارت از موتور یخچال و فریزر شود. خرابی خیلی از قطعات می تواند در بروز چنین مشکلی نقش بسزایی داشته باشد که در ادامه آن ها را بررسی کرده ایم.

خرابی و ایجاد مشکل در رله استارت

یکی از قطعاتی که ممکن است ایجاد مشکل در آن در داغ شدن بیش از حد موتور تاثیر داشته باشد رله استارت است. این قطعه وظیفه راه اندازی موتور را دارد. در این قطعه یک سیم پیچ کمکی وجود دارد که کمک به روشن شدن موتور می نماید و اگر این سیم پیچ کار نکند موتور قدرت زیادی را هر دو دقیقه یکبار وارد می نماید که استارت زده شود و همین امر سبب داغ شدن کمپرسور می شود.

یکسره کارکردن موتور یخچال و فریزر

یکی دیگر از مواردی که سبب داغ شدن موتور یخچال و فریزر می شود کار کردن به صورت یکسره موتور یخچال و فریزر است که می تواند دلایلی داشته باشد. یکی از عمده دلایل این مشکل نگهداری بیش از اندازه مواد غذایی در یخچال و فریزر است. دلایل دیگری مثل باز ماندن طولانی مدت درب یخچال و فریزر،خرابی سنسور محیطی دستگاه و کم یا زیاد بودن گاز یخچال را می توان اشاره داشت.

خرابی فن کندانسور یا کثیف بودن آن و یا خرابی فن
یکی از عمده دلایل فنی که باید در این قسمت از مقاله به آن اشاره داشته باشیم خرابی و ایجاد مشکل در فن کندانسور یخچال و فریزر می باشد. وظیفه این فن در برخی از مدل های یخچال و فریزر خنک سازی گاز دستگاه است و زمانی که این فن به دلیل خرابی یا کثیفی بیش از حد نتواند به کار خود ادامه دهد در داغ شدن موتور یا همان کمپرسور یخچال و فریزر تاثیر مستقیم دارد.

وجود مواد کثیف و یا کثیف شدن فیلتر درایر یخچال و فریزر
یکی از بخش های دیگری که می تواند در به وجود آمدن این مشکل نقش بسزایی ایفا نماید کثیف شدن فیلتر درایر است. وظیفه این فیلتر جلوگیری از ورود کثیفی هایی است که ممکن از از هوا به داخل دستگاه منتقل شود و تمیز نکردن این فیلتر سبب می شود که موتور یخچال و فریزر شدیدا داغ شود. در این قطعه بخشی وجود دارد که به اصطلاع به آن می گویند لوله مویی که کیپ شدن و گرفتگی این لوله هم می تواند نقش موثری در ایجاد این مشکل ایفا نماید که برای رفع این مشکل باید با متخصص امر مشورت نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش شد در مورد مشکل داغ شدن موتور یا همان کمپرسور یخچال و فریزر با شما صحبت نماییم. لازم است بدانید مشکلات در قطعات زیادی می تواند در ایجاد این مشکل یخچال و فریزر موثر باشد که باید به طور حتم متخصص امر برای رفع این مشکل به محل شما مراجعه نماید. شما می توانید از طریق شماره های زیر با بخش نمایندگی یخچال فریزر هیتاچی  در تماس باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.