دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ | آموزش سویشال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ | آموزش سویشال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

فراگیری زبان

فراگیری زبان دوم به فرایندی گفته می‌شود که در آن افراد زبان دومی را یاد می‌گیرند. فراگیری زبان دوم (که معمولاً به صورت مخفف SLA به کار برده می‌شود) همچنین به رشته‌ای علمی اشاره دارد که به مطالعهٔ این فرایند اختصاص دارد. فراگیری زبان دوم به یادگرفتن هر زبانی علاوه بر زبان مادری اشاره دارد. اگرچه این مفهوم فراگیری زبان دوم نامگذاری شده‌ است ولی می‌تواند شامل یادگیری زبان سوم، چهارم با بیش از آن باشد. فراگیری زبان دوم اشاره به آنچه دارد که زبان آموز انجام می‌دهد نه روش‌هایی که در آموزش زبان به کار گرفته می‌شود، هر چند آموزش زبان می‌تواند فرایند یادگیری را تحت تأثیر قرار دهد.

یادگیری زبان انگلیسی

روش های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد:

1.        یادگیری زبان مانند یادگیری کودک: بچه ‌ها خوب می‌دانند که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست. هنگامی‌که یک خانواده به کشوری انگلیسی‌زبان می‌رود، بچه‌ها خیلی زودتر زبان را فرامی‌گیرند. آن‌ها سخن نمی‌گویند مگر پس ‌ازآنکه برای زمان زیادی به دیگران گوش‌ داده باشند. این روش شگفت‌انگیز است! به‌عنوان یک بزرگ‌ سال شما نیز بایستی زبان انگلیسی را به روش طبیعی خود همانند بچه‌ها یاد بگیرید. 

2.        روشی دیداری- شنیداری: مطالعه‌ی آزاد کتاب، یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. ولی بهتر از آن، استفاده از کتاب‌های گویای زبان انگلیسی است. زیرا همزمان هم می‌توانید بخوانید و هم بشنوید. این یعنی تقویت دو مهارت بنیادین زبان انگلیسی به ‌طور همزمان. این روش بهترین راه ممکن برای آموزش زبان انگلیسی است. اما اگر شما برای یادگیری زبان عجله دارید، بهترین روش شرکت در کلاس های آموزش خصوصی زبان انگلیسی در تهران است.

3.        یادگیری ناخودآگاه گرامر: شاید باورکردنی نباشد ولی تمرین خودآگاه قواعد گرامری، اگر تأثیر منفی نداشته باشد، تأثیر مثبتی بر مکالمه زبان انگلیسی شما ندارد. بدون‌شک شما هم‌اکنون قواعد گرامری بسیاری بلدید ولی هنوز در یک گفتگوی ساده نمی‌توانید به‌درستی حتی زمان حال ساده را به کار ببرید.

4.        بدون تصحیح اشتباه: تصحیح اشتباه، تنها در خودآگاه زبان‌آموز تأثیر بجای می‌گذارد درحالی‌که بیشتر مهارت‌های زبانی بایستی در ناخودآگاه زبان‌آموز شکل بگیرد.از سوی دیگر زبان‌آموزی که پیاپی ایرادهایش گوشزد می‌گردد، به‌ سرعت در جایگاه تدافعی قرار می‌گیرید و دستپاچه و عصبی می‌شود. بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی روشی است که اشتباه زبان‌آموز به‌طور ناخودآگاه درست شود.

یادگیری زبان آلمانی

زبان آلمانی یکی از زبان های اصلی جهان و زبان مادری بیش از 95 میلیون نفر در سراسر جهان است. زبان آلمانی گسترده ترین زبان مادری در اتحادیه اروپا و همچنین سومین زبان آموزش داده شده در ایالات متحده (بعد از اسپانیایی و فرانسه) و اتحادیه اروپا (بعد از انگلیسی و فرانسه) است. زبان آلمانی دومین زبان علمی جهان نیز به سبب تعداد مقالات نوشته شده و سومین زبان رایج در محیط اینترنت (بعد از انگلیسی و روسی) به شمار می رود. زبان آلمانی از نظر تعداد کتابهای منتشر شده در سال به این زبان نیز مقام 5 ام را در جهان داراست.

1.        آیا آلمانی زبان سختی است؟ این موضوع تا حد زیادی به وضعیت فعلی دانش شما وابسته است. در صورتی که آشنایی خوبی با زبان انگلیسی داشته باشید (و در مقایسه با دیگر زبان های دنیا) می توان گفت آلمانی زبان سختی نیست. البته ساختار گرامری زبان آلمانی از انگلیسی تا حدی پیچیده تر است اما زمانی که با این ساختار آشنا شوید راحت تر با این زبان کنار می آیید. برای یادگیری زبان آلمانی در کلاس های تدریس خصوصی زبان آلمانی موسسه آقای زبان شرکت کنید.

2.        شباهت های آلمانی و فارسی تا چه حد است؟ در ابتدا بهتر است رویاهای خود در مورد آریایی بودن دو کشور آلمان و ایران و همچنین ریشه مشترک دو زبان را فراموش کنید. بررسی شباهت های آلمانی و فارسی به این وابسته است که آنها را تا چه سطحی مقایسه کنیم. در صورتی که شباهت آلمانی با فارسی را با شباهت آلمانی با انگلیسی مقایسه کنیم باید گفت فارسی شباهت زیادی با آلمانی ندارد. اما اگر شباهت آلمانی به فارسی را با شباهت آلمانی به چینی مقایسه کنیم دو زبان آلمانی و فارسی نسبتا به هم شبیه هستند. زبان های آلمانی و فارسی در شکل زبان شناسی از ریشه ای مشترک و هندی اروپایی هستند اما تفاوت هایی چند هزارساله آنها را از هم جدا کرده. با این حال یادگیری آلمانی برای یک فارسی زبان نسبتا آسان خواهد بود. اگر به اندازه کافی برای آن زحمت بکشد.

3.        با این همه پیچیدگی گرامری زبان آلمانی، مردم آلمانی خودشان چطور صحبت می کنند؟ ساختار همه زبان ها پیچیده است. اگر فکر می کنید زبان آلمانی زبان پیچیده ایست احتمالا اطلاعاتی در مورد دستور زبان فارسی ندارید. در کنار این موضوع ساختار مغز برای یادگیری توانایی های عملی با ساختار آن برای یادگیری توانایی های علمی متفاوت است. این سوال مثل این است که شما محاسبات فیزیکی مربوط به متعادل نگه داشتن یک دوچرخه را بنویسید و بعد در مورد سخت بودن دوچرخه سواری صحبت کنید.

ویژگی های زبان عربی

بیش از 250 میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان عربی صحبت می کنند.دانش زبان عربی از اهمیت خاصی بین مسلمانان جهان برخوردار است.در عین حال دانستن زبان عربی از لحاظ چرخه اقتصادی و بازرگانی در منطقه خاورمیانه و همچنین سراسر دنیا دارای اهمیتی ویژه می باشد.زبان عربی از جهت نوشتار برای فارسی زبانان ساده تر می باشد ، زیرا از الفبای مشترکی برخوردار هستند.

زبان عربی ویژگی های منحصر به فرد فراوانی دارد. برخی از این ویژگی ها به شرح ذیل است:

1.        زبان عربی یکی از کهن ترین و در عین حال پر اصالت ترین زبان هاست؛ زیرا، بسیاری از ساختارها و واژگانش از قرن ها پیش تا کنون بدون تغییر باقی مانده است.

2.        عربی به عنوان کامل ترین زبان از حیث ساختار و دستور زبان شناخته می شود.

3.        از بعد واژگان بسیار غنی است. عربی همانند زبان انگلیسی، کلمات مترادف بسیاری دارد. مثلاً در زبان عربی یازده کلمه هم معنی برای «عشق» وجود دارد.

4.        عربی زبانی است که بر بسیاری از زبان های مدرن دنیا نظیر فارسی، اردو، ترکی استانبولی، انگلیسی و اسپانیایی تاثیر چشمگیر داشته است.

5.        ویژگی منحصر به فرد دیگر زبان عربی به عنوان یک زبان سمیتیک آنست که کلمات آن از تعداد معینی حروف بی صدا (معمولاً سه حرف) که به عنوان ریشه شناخته می شوند و تعدادی حروف صدادار که در بین حروف ریشه قرار می گیرند، ساخته می شوند.

6.        در حروف زبان عربی صداهایی وجود دارد که در زبان های دیگر یافت نمی شود. مانند صدای تلفظ حرف «ح».

7.        عربی زبانی است که طیف گویش ها و لهجه های آن بسیار متنوع و گسترده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.